fredag 30. november 2012

Julegavetips: Strikket etui til tennbrikettboker

Synes jeg er en god ide! Og mange fordeler; Det er koselig å strikke, det tar ikke så lange tiden å lage, man kan bruke den flere ganger og ikke koster det så mye heller. Genialt! 





Så kan jeg jo prøve å forklare hvordan jeg gjorde det:
Garnet jeg bruktet heter østlandsgarn (og er kjøpt på Nille) og pinne var str.3.
Jeg la opp 84m, det passet helt fint rundt en tennbrikettboks, men jeg ser at det hadde kanskje passet enda bedre med 90m, da hadde ikke mønstret blitt så strekt.

1. Begynn med 2v 2r 2v 6r runden rundt.  Gjør dette 6 runder. 

2. Runde 7 strikker du slik: Begynn med *2v 2r 2v (som alltid) før du tar de tre første på de 6r over på en hjelpepinne. Så strikker du de tre neste/siste på den "vanlige pinnen". Så strikker du de tre du tok på hjelpepinnen inn "bak" de tre du akkurat strikket, slik at de tre som var først nå har byttet plass med de tre maskene som var sist.* 
Da er det bare å fortsette med *-* runden rundt.

3. Etter denne runden tar du å strikker 10 vanlige runder med 2v 2r 2v 6r. Før du igjen, på den 11 runden, strikker som i punkt 2.

4. Etter siste vridning strikker man 6 vanlige runder og avslutter. 

Strikk så til du har den lengen du ønsker. 

Jeg skal ikke skryte på meg at jeg er sånn veldig god til å skrive strikke oppskrift, men håper noen skjønte det. Hvis ikke er det bare å spørre! Så skal jeg prøve å forklare det på en annen måte.


Ha en strålende kveld alle!


1 kommentar:

  1. Skal man begynne med 2v 2 rett og 2 v og avslutte meg det å

    SvarSlett