søndag 6. januar 2013

Fra svunnen tid

Dette er bilder jeg tok for en stund siden på besøk hos mor i Odalen. Men synes de er så koselige så må vise de fram! Det er utrolig hva man finner i gamle Bibler og fotoalbum.


Det er ikke mange pausene man har når man er på Søbakk, men i en tok jeg tilfeldigvis fram en gammel bibel for å se om jeg forsto noe av den snirklete skrifta på dansk. Men det jeg fant i den var mye morsommere; Det var bilder, avisutklipp, konfirmasjons sanger (til den ene og andre), tegninger og dette fine brevet fra onkelen min til mamma. 


Brevet fra onkel Pist

I brevet fra 18-11-79 står det:
Kjære Ingrid.
nå har jeg lært 
så mange bokstaver 
så nå jeg vil skrive til 
deg. her er di = i,s,o,l,a,f,e,m,r,
u,å,v,b,n,g,y,p. i dag har 
jeg gått på ski.
slik regner vi           (2+1) +1=4
                              (3+1) +1=5
(2+1+1) < (2+3)    (1+2) +1=4
(3+0+2) = (4+1)    (2+2) +1=5
(0+1+4) > (2+1)   
                             hilsen 
                             kristoffer

Både mamma og jeg syntes brevet var så koselig. 
Også syntes vi det var kjedelig at vi ikke hadde funnet det til onkel sin 40 års dag. 

Men dette var ikke eneste bibelen jeg fant små "skatter" i, i en annen en fant jeg tegninger jeg selv har laget en gang. Utrulig fargerike og flotte, og kjenner jeg meg selv rett så er det nok et lite eventyr bak hvert av dem.  


En av mange tegninger jeg har laga som jeg fant


Men er jo begrensa hvor mange bibler bestemor har også. 
Så når jeg var ferdig med de så begynte jeg på gamle album, 
det er utrulig koselig og ganske artig det også. 
Også må jeg fortelle at bunaden som er på konfirmasjons bildet 
til bestemor bruker jeg i dag. Det synes jeg er veldig morsomt!

Bestefar

Konfirmasjonen til bestemor
Man ser lett hvem Marte ligner på..


Bestemor


Ha en strålende søndag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar