lørdag 6. april 2013

Vårrengjøring av terrassen

Så kom våren og med den kom også terrassen fram. Den viste at oss klart at den var blitt forsømt de to siste åra.

Men jeg fikk endelig fingeren ut og kjøpte inn det som trengtes! Terrasserens, pumpeflaske, kost, beis og penselrens.
Jeg var klar!
Det eneste jeg ikke kjøpte var en piasavakost, for jeg hadde jo tross alt en liten skurekost... Jeg angret FORT på at jeg ikke hadde kjøpt med meg piasavakosten når jeg stod på huk og skulle skure 40m2. Men jeg er jo heldig og har en snill kjæreste som reiste å kjøpte det, så siste halvdel gikk som en drøm!



Men en ting angrer jeg på, og det er at jeg ikke har noe skikkelig før bildet, for den terrasserensen var effektive saker! Det stod at det skulle gi treverket litt "gløden" tilbake og jeg tenkte mitt, men den gjorde faktisk det! Og den fjerna mye av beisen! Jeg har iallefall et etterbildet, det må nesten holde det.


Så nå er det bare å vente på at treet skal bli tørt og fint før jeg kan ha på beis. Gleder meg veldig til å se ferdig resultat! Og det er vel stor fare for at det kommet et nytt innlegg da.


Men til vi sees igjen: Ha en riktig god helg godtfolk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar