mandag 14. april 2014

Kosepledd til et lite nurk


Da er en da en UFO blitt ferdig, og dette har ligget halvferdig veldig lenge! Men endelig tok jeg meg i nakkeskinnet, fant fram heklenåla og fikk laget kanten rundt. Jeg laget bare en enkel kant rundt, men kunne nok blitt fint med en som var litt "mer" også.

Oppskrifta jeg brukte fant jeg på nett. Her er linken hvis noen har lyst til å prøve seg: Baby Snuggle Wrap
Den er på engelsk, men den var ikke vanskelig å følge.
Pleddet er strikket i Mini Alpakka fra Sandnes. Det er strikket på pinne 3, ganske løst. Og resultatet vart veldig mjukt og godt!
Men selv om det var veldig mjukt og godt i alpakka, tror jeg nok ikke jeg kommer til å bruke det igjen om jeg skal lage flere pledd, lærte nemlig for noen dager siden at siden alpakkaen er hår så loer det lett, da er det lett for små barn få dette i øynene og det kan ligge der å irriterer uten at man se hva det er. Det er jo ikke bare på barn dette kan skje, men er litt lettere for oss voksne å gjøre noe med det eller uttrykke hva det er som er galt. Jeg har ikke hatt noen som helst erfaring med dette, men det er jo noe å kanskje tenke litt på.

Fargene er: 6511 Lys Blå
                  1001 Optisk Hvit



Da er enda et baby "plagg" ferdig, så får vi håpe at det kommer en liten en gang som kan få brukt for dette.

 Ha en strålende mandag!

2 kommentarer:

  1. Så fint et teppe! Kjekt med hette på og den blå kanten rundt gjorde seg! Jeg har også sett litt på denne oppskriften og skal virkelig vurdere det til neste barn om det skulle bli flere:)

    SvarSlett
  2. Det var veldig fint i alle fall . God påske hilsen Beth

    SvarSlett