torsdag 9. mai 2013

Konfirmasjon og stryking av bunadskjorte


Det er jo tida for konfirmasjon, og det er grunnen til at jeg styrer så med bunaden i kveld. Jeg skal nemlig i konfirmasjon til fetteren til Gubben på lørdag og da må jo finstasen væra tipp topp. 


Men jeg må si: Hvorfor finnes det ikke strykefrie bunadskjorter!? Fy, jeg liker virkelig ikke å stryke bunadskjorter! Det skal jo ikke væra en skrukk! Blæææ... 


Og jeg har valgt Hallingdalsbunaden min denne gangen (17.Mai tror jeg det blir Hedmarksbunaden). Denne bunaden fikk jeg til konfirmasjonen min. 
Siden det ikke er noen annen bunad som ligner på Hallingdalsbunaden synes jeg det er ekstra artig å bruke den. Men det jeg liker best med den er broderinga, den er det gommo mi har laga! Også er den en ting som gjør den så genial, og det er at den ikke strammer noen plass! Og det passer jo bra til konfirmasjoner, der det er masse god mat og gode kaker.

Så får vi satse på at skjorta blir godkjent i morgen! Ha en fin kveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar