lørdag 12. januar 2013

Olje eikebord....

I dag fikk jeg det for meg at jeg skulle olje spisestue bordet mitt. For det måtte jo gjøres, så hvorfor ikke i dag?! Så jeg satte igang med å pusse det for og få bort øverste laget med "dritt" og da det var gjort var det å helle på med olje, valnøttolje.
For i sommer traff jeg noen som fortalte meg at de kjente en som var dypt, DYPT interessert i oljing og behandling av tre, og at han brukte valnøttolje på eik fordi det gir eik en veldig fin glød. Jeg bet på, så alt som er eik hos oss er smurt inn med valnøttolje, og det har en fin glød.
Det kan jo hende at det jeg har gjort er heeeelt feil, men men det får væra. Oljen trakk nedi, og bordet krevde mye så var sikkert ikke dumt uansett hvor feil det jeg gjorde var.





Det trekker fortsatt nedi, så vi får se i morgen hvordan det ser ut da. Nå er det TV kveld!
I morgen skal jeg og Bror til Oslo å besøke et venne par av oss og deres vakre dachshund Fia. Gleder meg masse til det!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar